Popularne tematy

Polecamy

Przygotowania do fazy naprzemiennego rytmu

Osoby, które kończą fazę uderzeniową diety proteinowej rzadko czują żal z tego tytułu. Owszem, ich waga zaczyna z wolna przypominać tą, którą określono mianem upragnionej, nie sposób jednak nie zgodzić się z tym, że jej osiągnięcie nie nastąpiło bez wyrzeczeń, nie raz wyjątkowo poważnych i trudnych do zaakceptowania. Proteiny, choć można je przyjmować w dowolnych proporcjach i o każdej porze dnia, są dość jednorodne, po pięciu dniach fazy ataku monotonność posiłków mogła więc dać się we znaki osobie odchudzającej się. Nie mniej wyczerpujące bywają zresztą i inne skutki uboczne diety białkowej w jej fazie uderzeniowej. Zaparcia, nieświeży oddech i uczucie nieustannego zmęczenia nie należą przecież do stanów wywołujących w nas euforię, trudno dziwić się więc, że osoby przystępujące do diety fazy równomiernego rytmu mogą być zadowolone.

Faza ta w znaczący sposób różni się od pierwszego etapu diety Dukana, a choć jest łatwiejsza i smaczniejsza, nie raz staje się źródłem wielu poważnych pomyłek. Osoby, które zaczynają odchudzać się zgodnie z jej założeniami miewają poważne problemy z odpowiedzią na pytanie o to, co ile dni powinno się zmieniać dietę proteinową na tą, z dodatkiem warzyw, jak długo ma trwać faza równomiernego rytmu (odpowiedź: do momentu uzyskania rządanej przez nas wagi), czy też – jak przygotowywać naprawdę smaczne i zdrowe posiłki. Wielość pytań uświadamia nam, że przejście z fazy ataku do kolejnego etapu diety nie powinno zwalniać nas z obowiązku poszukiwania na nie odpowiedzi i odwoływania się do źródeł, jeżeli bowiem przeanalizujemy wypowiedzi czytelników prasy poradnikowej oraz treść postów na forach internetowych przekonamy się, że druga faza diety Dukana również wywołuje niemałe zamieszanie. W czasie jej trwania warto zresztą nie tylko czytać i słuchać, ale również kontaktować się z dietetykiem i lekarzem pierwszego kontaktu. Nie zaszkodzi wykonanie podstawowych badań i przekonanie się, jak dieta proteinowa wpływa na nasz organizm. Po zakończeniu fazy ataku możemy już odetchnąć z ulgą czując, że znika tak uczucie głodu, jak i poczucie zmęczenia, wizyta u specjalisty może być więc dodatkową motywacją do tego, aby wytrwać w postanowieniu mówiącym o pozbyciu się nadmiaru kilogramów.

Do naprzemiennej kuracji proteinowej powinniśmy przygotować się nie mniej starannie niż miało to miejsce w przypadku fazy ataku, a z pewnością będziemy w stanie poradzić sobie ze wszystkimi trudnościami, jakie bez wątpienia będą się przed nami piętrzyły.

Zobacz też: Dieta protal i faza naprzemienna

Baza artykułów:    Krótka historia diety Dukana   •   Dlaczego dieta Dukana jest skuteczna?   •   Zasady diety Dukana   •   Dieta Dukana dla nastolatki   •   Aktywności fizycznej podczas diety   •   Pierwsza faza diety protal   •   Przygotowania do fazy naprzemiennego rytmu   •   Dieta protal i faza naprzemienna   •   Tempo fazy naprzemiennej   •   Faza utrwalania uzyskanej wagi   •   Faza definitywnej stabilizacji wagi   •   Dlaczego właśnie dieta Dukana?   •   Pijmy wodę   •   Sól a dieta Dukana   •   Ryby i owoce morza w diecie Dukana   •   Nie tylko woda, czyli co pić w fazie ataku   •   Jak szybko chudnie się w czasie fazie ataku?